torsdag 26 juli 2007

apkalas

Jaa. Det blev den trevligaste födelsedagen på bra många år. Trots att jag fick klara mig utan tårta. Vi uppehöll oss i soffan från strax efter klockan sex tills vi gick och la oss vid kvart i ett. Sen, på morgonen efter, tog sötet lite sovmorgon trots att han borde varit på jobbet redan vid sju. Så jag slapp sitta och vänta en hel timme på tåget alldeles ensam. Fast sovmorgonen berodde mest på allt vin han råkade häva i sig kvällen innan, men iaf. Det var trevligt. Däremot höll jag på att avlida av trötthet på tåget hem och det var lite mindre trevligt. Jag kan inte sova sittandes upprätt i fordon i rörelse längre - jag får bara ryckningar i kroppen precis innan jag somnar. Ibland sätter dom sig i ansiktet och måste göra att jag ser helt mongo ut. Ja, jösses. Nog för att jag inte har något emot att roa mina medmänniskor, men där nånstans går gränsen.


Nej, nu ska jag nog gå och handla. I ösregnet. Sweeeeet.

Inga kommentarer: