onsdag 4 juli 2007

plusminusnoll

Ja, vad ska jag säga om lägenheten? Jag är lite tveksam till om jag hade tackat ja till den om jag sett den innan. Den kändes "gammal" och det var verkligen inte kärlek vid första ögonkastet som det var med den här. Köket var rent förfärligt, om man bortser från tapeten och golvet. Insidorna av köksskåpen är målade i oranget! Jag kommer vilja ta livet av mig varje gång jag öppnar dom. Och fan, antagligen kommer jag inte kunna ha kvar min bänkdiskmaskin. Det slog mig precis nu. Helvete! Menmen, det får väl gå ändå. Riktigt gammal spis med bara tre plattor och ingen fläkt. Och alldeles för smalt. Däremot blir nog sovrummet bra även om det kan bli lite svårt att få plats med en byrå också. Men i värsta fall får jag väl sälja den. Vardagsrummet kändes rätt enormt då det är lika långt som det är brett och jag har ingen aning om alls hur jag ska möblera där. Fast pappa verkar ha bra idéer så han får hjälpa till. På plussidan är iaf att jag antagligen kommer kunna få till en riktig myshörna där jag kan sitta och läsa och det vore ju inte dumt alls. Men ja, det är nog tur att jag inte planerat att bo där resten av livet utan funderar på varberg igen.

Jag slipper iaf lägga pengar på en ny frys för den som finns i lägenheten var äldre än svärsonen först trott så jag fick den gratis. Och gratis är ju alltid gott - även om den antagligen drar miljoner i ström.

Usch, har helt tappat sugen för städandet här nu så det blir nog bara att jag tvättar färdigt och tar resterande senare ikväll/imorn. Så det blir ingen visning idag iaf, men det borde ju funka när som helst efter klockan tolv imorn. Fakk. Har ingen lust alls att flytta längre.

1 kommentar:

Jenny sa...

Anonym: Håller med dig. Fullständigt