torsdag 11 oktober 2007

tough shit

Det är ju en jävla tur att försäkringskassans alla regler och blanketter inte får en att känna sig som världens största idiot iaf. Rajt. Speciellt när man redan innan man tittat på papprena känner sig nästan dödligt deprimerad. Allvarligt talat, jag vet inte riktigt hur jag ska orka med livet. Högsta drömmen vore att bli sjukpensionär och få sova bort resten av livet. Och ja, jag vet att man inte får vilja det eller ens tänka så, men tough shit. Jag klarar inte av 40 timmars arbetsvecka, jag klarar inte av krav, jag klarar inte av press. Jag klarar inte av att veta vad du tänker när du läser att jag vill bli en belastning för samhället istället för att försörja mig själv och bidra. Men som sagt, tough shit. Jag önskar att det hade varit jag som vunnit på joker i stället för syster så jag kunnat stänga in mig och inte jobba, inte leva, och ändå inte vara en belastning för samhället. Men nu var det inte jag som vann, så..tough shit.

2 kommentarer:

Maria. sa...

Åå.... vetu... jag själv håller på och "sparar ihop" nu... så att jag kan få en dräglig ersättning om jag skulle vilja bli mamma... eh.. nån dag... eller nån månad.. er.... eller nåt. :)

Kämpa på. Snart är sossarna tillbaka vid makten igen!

Men, du svarade aldrig på om du har träffat någon? Har du det? Misstänker det, nämligen. Tjohooo!

Jenny sa...

Nej, herregud.. Inga nya killar i mitt liv. Men hoppet lever...lite...