lördag 22 september 2007

förbannat

Vi var på gekås i torsdags. Jag skulle egentligen inte köpa nåt speciellt, men likförbannat fick jag hosta upp dryga 1800kr när jag kom till kassan. Hur fan gick det till egentligen?! Jag borde inte få släppas lös någonstans... Dessutom köpte jag ett par skor för knappt 400kr på skobo. Jösses. Men där var jag ändå lite duktig för jag kunde ha köpt skor för betydligt fler kronor. Har på senare år uppenbarligen blivit sjukt förtjust i att köpa nya skor till höger och vänster - trots att jag i stort sett använder samma par dag ut och dag in. Har jag gått och blivit tjej på allvar, eller?!


Nåväl, jag fick en snygg mörkgrå kappa för 400kr som i en "normal" affär antagligen haft en prislapp på närmare det dubbla, så jag är inte helt onöjd med mitt pengaslösande. Sen råkade det bli filmer för 300kr, en adidaströja med dragkedja för *host* 300kr, pyjamas och nattlinne för 200kr och resten var hygienartiklar. Och godis;) Men joo! Jag köpte ju en svartochvitrutig klänning också. Och gardiner till köket. Och ljusblåa underlakan - ett till min säng och ett att ha på soffan när det kommer gäster. När anna var hemma senast fick hon ha påslakan både över och under sig för jag råkade slänga alla normalstora underlakan i flytten:P Sen var det nog slut på roligheter...

Idag har jag fått upp gardiner i alla rum samt en del av kryddhyllan bortsågad så jag äntligen kan börja använda min diskmaskin. Som jag har saknat den! Med ens blev livet lite trevligare. Nu ska jag bara införskaffa en snyggvebrödrost i svart så är köket klart. Nya handdukar i grått - blått till badrummet. Och en svart kjol till begravningen. Sen ska jag inte lägga ett öre på annat än räkningar och mat på riktigt länge. Ja, åtminstone inte förrän vecka 41 eller så, då jag kan köpa en sista sån där cd-/dvdhylla på ikea som jag behöver. Men sen är det slut. Rajt?

Inga kommentarer: