onsdag 19 september 2007

slarvpellar

Jösses. Granntjejen hittade fastighetskötarens hela nyckelknippa i mitt lås. Dom var här tidigare idag för att äntligen byta ut min toastol men kom inte in eftersom jag låst sjutillhållarlåset också. (Ja, jag gör så på nätterna tills jag lärt mig "alla" ljud och inte får för mig att det är min toalett som spolas osv.) Jag var naturligtvis hemma, men inte i sådant skick att jag kunde med att öppna dörren...
Det känns ju faktiskt lite sådär att dom bara kan glömma bort sina nycklar nånstans. Vem som helst hade ju kunnat sno den där knippan. Om dom vetat portkoden och haft vägarna förbi;) Men det var lite tur för granntjejen för hon hade lyckats låsa sig ute igen(hon sa att det hänt runt tio gånger tidigare - och det är verkligen extremt lätt hänt för vem som helst) men kunde leta fram sin nyckel och slapp ringa uahem och vänta på att nån skulle komma och öppna. Så inget ont som inte har nåt gott med sig. Men ändå.

Inga kommentarer: