torsdag 31 januari 2008

blod, bara blod

Tidigar ikväll när jag skulle ställa mig och diska stekpannan så jag kunde börja med kvällsmaten så kände jag plötsligt hur det smakade blod i munnen. Eftersom det inte är nåt ovanligt fenomen för mig och det oftast inte brukar finnas nåt blod så var det en chock att se saliven jag avlagt på baksidan av handen vara alldeles röd. Fick såklart panik - blod är inte min grej nån gång - och sprang in i badrummet och spottade och sköljde med kallt vatten och försökte se vart det kom ifrån. Det sistnämnda lyckades jag aldrig klura ut så resten av kvällen har gått lite i rädslans tecken. Obehagligt att inte veta varifrån det kom eller varför.

Någon mat blev aldrig lagad då så det ska jag alldeles strax ta itu med. Om jag sen vågar äta och tugga på som vanligt är en annan femma.

2 kommentarer:

filterpimp sa...

Verkligen helmystiskt! Ingen rök utan eld och inget blod utan nån form av smärta. Så tycker man det borde vara iaf.

Maria. sa...

Äsch! Du hade nog bara bitit dig i kinden. Försök att alltid skaka av dig såna saker, innan de blir för stora.

Jag vet hur du känner. Som du kanske vet kommer jag då och då in i hypokondri- och tvångstanke-episoder, jag med. Men numera har jag lärt mig hur jag ska hantera dem...

Kram på dig!