torsdag 28 augusti 2008

hysteriskt roligt

Jaha, 300kr för ett läkarbesök som varade i ungefär fem minuter. Det är verkligen jättekul när man är så rik som mig. Förstår inte varför vi inte kunde tagit det hela på telefon istället! Fast ja, jag fick lite telefontid också eftersom dom på apoteket talade om att det antal av sobril som läkaren skrivit inte längre finns att få. Gah. Så nu får jag antingen tabletter på 10mg istället för 5 eller så...kanske en helt annan sort. För min del spelar det inte så stor roll, bara jag slipper få 100st av dom. Dels har jag svårt att se att jag skulle hinna göra av med så många innan dom blivit för gamla och dels är det ju lite farligt att ha tillgång till så många;) Men vi får se, han skulle ringa till andra apotek och kolla om dom har några 25-pack kvar också. För tydligen går det fortfarande att skriva det antalet i apotekssystemet typ, så han ville dubbelkolla.

Annars inte mycket nytt. Var lite polisdrama utanför mitt sovrumsfönster inatt vid 3-tiden. Två grabbar som greps misstänkta för misshandel alternativt rån. Först trodde jag att det var nån som vägrade betala för sin taxi och att det vara passageraren och chauffören som tjafsade, men sen röt den ena rösten till att dom skulle sätta händerna mot bilen och då började jag förstå att det var annat spännande på gång;) Men lite typiskt var det för jag var precis på väg att somna när dom satte igång med att tjoa och det tog sen en stund innan jag faktiskt lyckades somna när det hela var över. I vanliga fall hade det inte gjort nåt men eftersom jag idag skulle upp klockan åtta så blev jag lite stressad av det hela. Och naturligtvis vaknade jag redan strax efter sju så det blev inte så värst mycket sömn där så jag kommer nog alldeles strax krypa ner i sängen en stund igen. Ska bara försöka komma iväg till banken och lösa in utbetalningen från försäkringskassan - och det där är en liten historia i sig för jag missade att skicka in förra läkarintyget i tid så nu vet jag inte riktigt om jag kommer få mer pengar än dom där knappt 3000 jag nu fått. Ja, jag blir så jäkla trött på mig själv att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Kan jag förstöra för mig själv så gör jag det.

Inga kommentarer: