måndag 16 februari 2009

så gick det

Det gick väl ganska okej hos doktorn. Remiss skickad till ct och neurolog, på näl antar jag. Ska ringa både röntgen och neurologmottagningen om ett par dagar för att se hur lång tid det kommer ta ungefär innan jag får nån tid och försöka ligga på så att jag kan få en tid så fort som bara är möjligt. Verkar det dröja alltför lång tid med röntgen kommer jag be dom att skicka upp remissen till stockholm så jag slipper vara ett vrak alltför länge. För min läkare trodde inte att hon kunde skicka remiss direkt till sthlm, så nu blev det så här istället. Lite drygt, men vad ska man göra? Lite puckat av mig att inte fråga vart hon skickade remissen på ct dock, vet inte om det finns kvar på sjukhuset här i stan eller om allt sånt är flyttat till näl också. Fast jo, dom måste ju ha kvar röntgenmottagningen här.
Blodtrycket var bättre den här gången, 120/80 istället för 130/85, vilket känns bra. Det är fortfarande högre än det brukar vara, har tidigare alltid haft ett övertryck på 105-110, men det är kanske inte så konstigt att mitt blodtryck är högre än vanligt med tanke på all oro jag går och bär på. Plus att jag inte tagit något lugnande de senaste gånger jag varit hos doktorn och därför kanske får ett mer realistiskt mått på hur det ligger till.

Blev inget mer städat, sov som en stock istället. Snart kommer mamma och hämtar upp mig så det är väl dags att börja plocka ihop här. Måste prova kjolen jag hade på mormors begravning också. Tvivlar på att jag kommer i den dock så vi får nog stanna till på torp nu på vägen till orust så jag kan köpa nåt nytt. Lutar åt att det blir byxor istället, och kanske en svart blus. För jag tycker man ska ha svart eller kanske mörkgrått på en begravning, om det inte är sagt att det är ljus klädsel som gäller. Det fattar ju vem som helst att man inte kan komma i t ex blåjeans, oavsett omständigheter.