söndag 24 januari 2010

förvirring - det nya svarta

...jag undrar om han förstår vad han gör med mig när han säger att han har "syndiga tankar"? Hur han får hjärtat att missa ett slag och huvudet att bli alldeles dimmigt. Av förvirring. Hopp. Vetskap om att det inte betyder någonting. Att det inte gör någon skillnad. Att även om han skulle vilja något så kommer han aldrig lyckas komma över den där lilla petitessen om hur han gjort mig så illa. Betett sig så dumt. Trots att jag har förlåtit. Trots att jag glömt. För ja, den där meningen som innehöll orden syndiga tankar innehöll även orden hemska minnen. När jag säger att han, om han har svårt att somna, kan räkna flinande jennys och somna i ren förskräckelse. Ja, då kommer den. Meningen. Och jag vet inte vad jag ska göra med den vetskapen. Att han kanske eventuellt tänker på sånt. Och mig. Samtidigt. Jösses, liksom. *Woosch*

Försöker hitta en låt som illustrerar vad jag känner men utan framgång. Har långa listor på spotify men ingen passar. Hittar Eric Clapton's "Wonderful Tonight" och minns kvällen han gjorde slut. Hur han ändrade all info på lunarstorm och ersatte med låttitlar. Men den får mig inte att gråta inatt och jag vet inte vad det betyder. Och kanske får det mig att gråta. Att inte veta.

Jag vet inte vad jag känner. Ibland allt, ibland inget.

Jag vet inte vad jag vill. Ibland allt, ibland inget.

Det är verkligen som att vi aldrig inte pratat med varandra.

Inga kommentarer: