lördag 9 juni 2007

jomen

Jourcentralen nästa. Höger underben gör ont/ömmar och jag har en liten svullnad vid mitten av benet så jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick en tid för att kolla upp det idag. Har legat hela natten och oroat mig för benet så det känns bra att jag får komma iväg. Är ju livrädd för att det ska vara en blodpropp och bannar mig själv för att jag inte bytte till spiral senast jag var där. Det lär hända så fort jag kommer hem. Sen om fem år kan jag börja fundera på om jag inte ska ta och sterilisera mig. Har jag inte förändrat mig till dess och börjat kunna se mig själv med barn så kommer det aldrig hända heller.

2 kommentarer:

Maria. sa...

Jag har själv varit aphypokondrisk... Men en dag tänkte jag bara "Äsch, så länge jag lever så lever jag". Typiska drag för tvångstankar (som ju hypokondri är) är annars att om man är det minsta osäker på om tankarna man har är tvångngstankar eller inte, då är de det! Dvs om det nu verkligen är en blodpropp du har så kommer du nog att få riktigt riktigt ont innan du behöver gå till läkaren. Och dessutom kan kroppen framkalla i stort sett vilka smärtor som helst - jag har haft cancer i mage och huvud och äggstockar och gud vet var, och ALLA var påhittade smärtor. Varför skulle just DU råka ut för blodpropp, du som oroar dig jämt och ständidgt? Kram!

Maria. sa...

Min poäng är att det händer så mycket spännande i ditt liv nu, med resan och vikariatet och lägenheten, att din energi borde gå åt till det och inte tvångstankarna. Du får öva! :) Grattis till allt annat förresten! Nu börjar det rulla lite här i din blogg, märker jag! :)