torsdag 28 juni 2007

sådärja

Nu har jag sagt upp denna lägenheten, skrivit på kontraktet för den nya, och äntligen skickat iväg anställningsbeslutet för jobbet. Nu ska jag bara ringa nuvarande hyresgästens svärson så att jag kan få komma och titta på lägenheten samt komma överens om inflyttningsdag osv. Förhoppningsvis kan det bli redan i mitten av augusti så att nån städfirma kan ha tid att komma och städa efter mig samt att ny hyresgäst kan flytta in första september så jag slipper dubbel hyra den månaden. Ja, för jag tänker inte flyttstäda själv och mamma var inte heller så sugen;) Kommer dessutom lägga ett par tusen på flytthjälp - iaf med de tyngre möblerna då föräldrarna sagt att dom börjar bli för gamla och jag ingen annan i närheten har att fråga om hjälp. Utöver detta kommer jag få lägga pengar på ett litet frysskåp eftersom lägenheten saknar frys, så i runda slängar kommer denna flytt kosta mig 10 000kr. Hah, en jäkla tur att jag fick sista pengarna av syster häromdagen så jag har råd:P

Får jag bara tummen ur att boka körlektioner i juli så är sommarens alla planer genomförda. För nu ska det bli körkort om jag så måste spy ner bilen varenda lektion. Aldrig att jag tänker låta det gå så jag måste köra halkan igen för det var bland det värsta jag varit med om.

Nu ska jag sätta mig och läsa ut boken jag håller på med så jag kan sätta tänderna i Janet Evanovich's nya bok om Stephanie Plum. Den här händelsen ser jag fram emot vartenda år och måtte hon aldrig sluta skriva om steph - eller hemska tanke, börja ta längre tid på sig. Ett år är vad jag klarar utan nya doser av steph, lula, grandma mazur och framför allt ranger. Utan ranger kan man inte leva. Jag vill också ha!

Inga kommentarer: