tisdag 24 mars 2009

nytt

Gick upp redan kvart över sju imorse och det hör verkligen inte till vanligheterna för min del. Var nämligen äntligen dags för badkaret att bytas ut till duschhörna så en hantverkare kom och ringde på dörren då. Det är lite lustigt det där med badkar - när jag inte har tillgång till det så vill jag inget hellre än att få bada och när det finns så vill jag bara få duscha i en vanlig dusch. Jag blir aldrig nöjd;)

Nåväl, det var lika bra att jag kom upp så tidigt för jag och mamma skulle till gbg och shoppa och på det viset hann vi med en tidigare buss och kom således hem tidigare än vad vi kanske annars gjort. Blev inte så mycket köpt, bara två långärmade tröjor och en liten sak till lilla stella, men det var å andra sidan den ungefärliga planen redan från början så jag är ganska nöjd. Och stolt över att jag inte köpte nåt jag egentligen inte behöver, bara för att.

Och om ni undrar vem lilla stella är så kan jag tala om att det är min allra nyaste systerdotter. Hon kom till världen i lördags morse, ungefär två veckor för tidigt. Jag hade ju hoppats på en pojke denna gången, men man får visst inte alltid som man vill här i världen;) Dessutom tycker jag hon kunde döpts till klara bernhardina, det första var farmors andranamn och det andra var mormors. Haha, men jag får väl klämma ur mig en unge själv och döpa henne till det;)

3 kommentarer:

Maria. sa...

Mä! Vad för märke på duschväggen? Du hade kunnat få 60% rabatt på INR via mig...

Jenny sa...

Och det säger du nu?! Haha, näe, det blev nåt annat märke för att pappa skulle slippa behöva jaga hantverkare själv.

Maria. sa...

Tusan! Mest stör jag mig för min egen skull. Jag har jobbat på INR nu i mer än 2 år, och ännu inte lyckats utnyttja min rabatt! :) Nåja, din dusch är nog fin ändå.

Men oj... vad händer om det blir du som vinner Niagaran i enkäten? Kastar du ut den gamla då? :) Gulligt av dig att svara på frågorna!

Kram