torsdag 20 mars 2008

nostalgi

Sådär, nu är stygnen borttagna. Som jag har längtat! Tål inte riktigt klistret som är på kompresserna så det har kliat satan, framför allt inatt. Kan dock tycka, så här med helt okunniga ögon, att det kanske var förhastat att ta även stygnen i ljumsken där hon skar. Det ser inte riktigt tillräckligt läkt ut. Men, vad vet jag? Nu är det gjort och jag får väl vara lite uppmärksam och sätta på vanligt plåster om jag tycker det ser ut att behövas.

Åh, och jo! När jag gick hem så såg jag ett kvikk lunsj-papper ligga på marken. Trodde inte dom såldes längre... Åkte rakt tillbaks till klassresan i femman när vi var i hemsedal och jag levde på kvikk-lunsj och fanta om dagarna. Det var härliga tider, det. Speciellt när jag, anna och en kompis åkte "pulka" och hamnade under ett staket. Hade det inte varit trasigt just där så hade vi slagit i huvudena rätt rejält:P

1 kommentar:

Maria. sa...

Min läkarvän Matte (aka "Min man i en låda" om du minns) säger alltid att man ska tejpa ärr med kirurgtejp i minst ett halvår efter operation - dvs långt efter att stygnen har tagits...

Att plocka stygnen tidigt är också ett sätt att motverka ärrbildning - men då krävs det också att man tejpar ordentligt...

Det är bara ett tips från mig till dig - jag har tagit bort minst 10 födelsemärkesn från min kropp och har blivit sydd mer än hälften av de gångerna...

Kram, Maria