onsdag 12 mars 2008

snip, snip

Nu har jag äntligen varit hos doktorn och knipsat bort två födelsemärken som jag i många år velat bli av med. Ja, det försvann även ett tredje som jag gärna ville ha bort trots att doktorn inte tyckte att det behövdes. Fick inte med mig nån extra kompress hem dock så jag får köpa det på apoteket imorn när jag går dit. Det har ju redan blodat(blött?) igenom på alla tre, men främst i ljumsken där hon fick skära, så det ser inte så kul ut. Är tänkt att dom jag fick nu ska kunna sitta tills dom tar stygnen, men jag tycker det skulle vara skönt att kunna byta just den i ljumsken för att se om det fortsätter blöda länge. Dessutom är jag såpass klantig att jag säkert kommer blöta ner dom alldeles för mycket när jag duschar för att dom ska kunna sitta kvar.

Jag fick också recept på vitaminer för min b12-brist, så den första månanden ska jag äta fyra tabletter om dagen och sen gå ner till en om dagen. Om 2-3 månader ska jag dit och ta nytt prov för att se om det hjälpt nåt. Och det hoppas jag verkligen att det har så jag slipper vidare utredning. Nu låg jag på 117 har jag för mig att hon sa. Jag kommer inte ihåg vad hon sa att det lägre normalvärdet var(300 kanske?) men det övre var iaf 700 så jag har ju en liten bit att gå innan jag blir normal.

Nu ska jag sova middag en stund tror jag. En sobril + nevositet som släpper + dålig nattsömn är likamed en ganska trött liten jen.

Inga kommentarer: