söndag 13 juli 2008

bara lite

Maria, maria, maria... Du skulle bara veta vilka fantastiska inlägg ni går miste om bara för att min hjärna inte är direktuppkopplad till nätet. Varje kväll när jag lagt mig och inte kan somna så målar jag upp långa, klockrena texter. Om allt och inget. Men så vaknar jag och allt är som bortblåst, och orken att överhuvudtaget logga in på bloggen och skriva nåt finns inte. Jag orkar inte.

Den senaste veckan har jag varit helt konstig. Känslomässigt störd. Vet inte vad det är med mig men obehagligt och jobbigt är det. Att jag dessutom sover 12-16 timmar per dygn och äter dåligt gör inte saken bättre. Såklart.
Det har till och med gått så långt att jag denna helgen valt att stanna hemma i stan istället för att åka ut till orust. Det har nog nästan aldrig hänt innan när jag inte haft andra planer. Jag orkar bara inte med andra människor. Och naturligtvis var det den där helgen som susanne kom upp och hälsade på. Har väl träffat henne ungefär en gång sen hon flyttade hem till sverige och malmö. Som vanligt är min tajming ganska taskig... Dessutom hade hon tydligen bestämt att hon skulle färga mina och mors ögonfransaråväl, det kommer fler tillfällen.

Men jag har varit lite duktig idag, sovrummet har blivit städat. Alla kläder som legat på golvet ligger nu i påsar och bara väntar på att få tvättas. Helfigursspegeln har äntligen kommit på plats i sitt hörn - det tog bara nästan 11 månader - och tv'n och dvd-spelaren som står där inne och skräpar kommer på tisdag få flytta till nytt hem hos syster i småland. Yay. Har bestämt att en gång för alla göra mig av med allt onödigt som bara står och samlar damm - och som försvårar städning. Det ska gå enkelt och snabbt att damma och dammsuga i fortsättningen.

Åh, och det allra bästa! Jag hittade ett kuvert med 300kr från förra årets födelsedag på byrån. Det satt verkligen inte fel! Att syster dessutom insisterade på att få betala 500kr för tv'n och dvd'n gör inte dagen sämre. Med lite hjälp i form av pengar/presentkort på ikea i födelsedagspresent så kommer jag nu kunna skaffa mig en ny tv-bänk och ett par lampor att ställa på sängborden. Yay. Igen. Sen ska jag bara spara ihop tillräckligt med pengar för att kunna köpa en skön fåtölj att ha i hörnet där min stationära dator idag står och skapa en liten mysig läshörna. Och på det viset tvingas jag även skaffa ett par lampor att ha i fönstren i vardagsrummet. Retail therapy, baby! Blir gladare av blotta tanken.

Fast nu får jag nog ta och krypa in i duschen och sen springa till affären och skaffa lite nödvändigheter som cola och sallad. Känns i magen att jag inte ätit nåt idag än.

3 kommentarer:

Maria. sa...

Tack! :)

filterpimp sa...

Åh va bra att de äntligen blev skrivet ett långt härligt inlägg här igen :)

Maria. sa...

Känner verkligen igen det där du skriver om att du författar inlägg i hjärnan på kvällen, men sen inte orkar/vill skriva ner det på morgonen. Precis så är det med mig med... :)