tisdag 1 juli 2008

förhoppningsvis

Sådär, har fått tummen ur och ringt vårdcentralen för förlängd sjukskrivning eftersom psyk fortfarande inte hört av sig. Naturligtvis så är min läkare på semester just nu men en annan skulle ringa upp mig på torsdag. Förhoppningsvis går det att ordna genom henne, då jag träffat henne tidigare.
När jag ändå var igång så passade jag på att ringa min handläggare på fk som ville ha kontakt. Vi kom fram till en lös plan som går ut på att jag genom eventuell medicinändring ska kunna vara tillbaka som arbetssökande i november/december nån gång. Förhoppningsvis ska det inte alls behöva ta så lång tid.

Vad gäller mitt beslut att inte skaffa hund så grundar det sig på lite olika saker. Bland annat insåg jag att jag inte var redo för ett sådant ansvar, samtidigt som det inte är ekonomiskt genomförbart idag.

Gud villig och försäkringskassan tillåtande så kommer det bli en tur till kreta i september istället, för mig och mamma. Jag ser verkligen fram emot att få ha mamma för mig själv i en hel vecka, och få se lite mer av världen.
Önskar bara att jag hade råd att åka och hälsa på anna i sommar också. Så drygt att inte kunna träffas mer än 2-3 gånger per år:( Men, förhoppningsvis så får hon semester i september/oktober nån gång och kan komma hem och hälsa på en vecka eller så.

Inga kommentarer: