måndag 24 december 2007

god jul! (och sov gott)

Av anna fick jag två av julklapparna på min topp3-lista. Presentkort på adlibris(som jag naturligtvis redan har använt) som var överst, och sällskapsreseboxen som var nummer tre. Att hon dessutom hellre hade velat ge mig tvåan på listan(studio 60 on the sunset strip-boxen) om den gått att få tag på enkelt gjorde inte saken sämre. I'm sooo happy - och det är ju därför hon är bäst:)

För övrigt har jag mest tillbringat dagen sovandes. Klockan ringde kvart över sex i morse för att jag skulle hinna tvätta hår och äta frukost. Julfrukost...kavring med julskinka på, och ett eller två glas julmust till. Himmelriket! Sen var det bara att sitta och vänta på att föräldrarna skulle bli klara innan vi skuttade in i bilen. Det var sagt senast klockan sju, men den hann faktiskt bli hela åtta minuter över - och det mest fantastiska är ju att det inte på något vis var jag som sinkade det hela! Tjohoo, det händer verkligen inte ofta;) Nåväl, dom släppte av mig utanför min port och fortsatte sedan mot småland. Jag gick naturligtvis och la mig ganska omgående eftersom klockan blivit mycket innan jag lyckades somna.
Vaknade till nån gång efter elva av att mor meddelade per sms att dom kommit fram(ja, jag MÅSTE få sånt meddelat så jag slipper oroa mig), för att sedan somna om och slutligen gå upp vid tjugo i två. Satt vid datorn en liten stund innan jag tänkte att det kanske var dags att kolla willys öppettider. Jo tjena, dom stängde naturligtvis klockan två. Tänkte att det inte var nån katastrof för ica skulle säkert ha öppet längre(ja, jag ignorerade rösten i mitt huvud som envisades med att påstå att dom oxå redan stängt), så jag knallade iväg i blåsten - och naturligtvis var där stängt. Damn, tänkte jag surt för jag insåg att det inte skulle bli nåt gottegott till kvällsmat. Så jag fick ta till nödlösningen och gå till jacob's och där köpte jag nåt så spännande som en stinas kyckling. Kyckling passar ju lite på jul iaf, rajt? Mm, men fasiken vad surt det är när jag tänker på den där oxfilén jag hade spetsat in mig på. Fast å andra sidan är jag rätt glad över att bara behöva anstränga mig minimalt med matlagningen även ikväll;) Tio minuter kvar tills det är dags att börja med riset så det blir sen mat idag. Ville inte börja med den förrän efter anna ringt eftersom det är svårt att veta just hur mycket vi kommer ha att prata om och jag ville inte att maten skulle komma i vägen när vi nu äntligen skulle prata. Visst, det är bara ett par dagar sen sist men med tanke på hur sällan det blir så måste vi ju passa på vid alla passande tillfällen. Och hon ringde naturligtvis inte förrän vid sju, eftersom hon tillbringat hela dagen på jobbet. Så vi satt och gäspade ikapp på telefon mellan samtalsämnena.

Resten av kvällen ska nog spenderas just här, tittandes på de tre sista avsnitten av dexter. Allvarligt, är det bara jag som värms i hjärtat av deb's förhållande med lundy? Åhh, det är ju såååå sött. Och precis vad hon behöver för att komma på fötterna ordentligt igen. Me loves longtime.

Fick för övrigt ett jul-mms av micke förut. Han såg ut som han rymt från ett mentalsjukhus ungefär:D

1 kommentar:

Maria. sa...

God Jul, Jenny! Kram från Favoritsåpan.