fredag 21 december 2007

lugn, bara lugn

Idag är allt som vanligt igen, som tur är. Total tystnad och ointresse, så jag kan återgå till att göra vad jag kan för att se framåt. Förbi.


På den ekonomiska fronten fortsätter det att se allt dystrare ut. Idag, medan pappa stod och väntade på att det skulle bli hans tur i service-kön på netonnet, gick jag omkring och blev plötsligt påmind om att jag skulle behöva en ny skrivare. (Först finurlade jag på en brödrost, men det sa min far åt mig att inte köpa - vilket betyder att jag ska få en av dom i julklapp.) Så det var bara att knalla ut till far igen och fråga om han möjligtvis kunde låna mig en femhundring så jag kunde skaffa den där skrivaren. För jag åkte såklart ifrån min lilla "handväska" igår när jag åkte ut till orust så jag har bara fått med mig mitt visa-kort och inget leg - och det envisas dom med att vilja se på netonnet. Och i min ficka hade jag inte tillräckligt med pengar för att kunna köpa den. Och nej, jag kunde omöjligtvis vänta till ett annat tillfälle/beställa på nätet för jag ville ha den IDAG. Trots att jag inte kommer packa upp den förrän på julafton eftersom den är detta års julklapp till mig själv. Ja, nej, jag har inte mycket till tålamod och när det gäller pengar är jag alldeles för impulsiv. Men det är väl charmen med mig, det.

Inga kommentarer: