torsdag 20 december 2007

jag ångrar mig redan

Näe, jag har inte städat idag. Gick inte upp förrän 14:12. Ja, jag har hopplöst nog vänt lite på dygnet igen. Jag som var så duktig ett tag med att gå upp vid halv åtta på morgonen och ner i sängen igen vid elva på kvällen. Får göra en sån där mastodontansträngning och vända rätt det igen nästa år.

Annars är det som det är. Pendlar mellan att vara mer än redo - och villig - att gå vidare, till att få ont i magen av blotta tanken. Ord är svåra att stå emot när dom går rätt in i hjärtat. Ord är inte fullt lika svåra att stå emot när man bara ser arrogans och känner irritation och otålighet. En känsla av matthet över att man fortfarande envisas med att stå och stampa på samma ställe. Bara för att. Bara för att slippa behöva våga. Bara för att det är tryggt och välbekant och bekvämt och enkelt. Så fruktansvärt enkelt. Och för att det gör ont. Jag behöver att det gör ont. Jag behöver att det gör ont...

Inga kommentarer: