tisdag 26 februari 2008

bokrean 2008

Jo, nu var det roliga över, typ. La ner alldeles för mycket pengar på det som vanligt, men nu har jag nog böcker så jag klarar mig ett tag. Tjuvstartade för ett par veckor sen när cdon.com hade bokrea på engelska böcker och köpte då 11 böcker för 19kr/st. Med tanke på att det är en tredjedel iaf av vanligt pris så passade jag på.
Idag gick jag först till bokia och roffade åt mig dom engelska pocketböckerna jag spetsat in mig på, plus ett par på svenska i hårdpärm. Totalt 10 böcker. Efter det gick jag till åhléns för att kolla in deras utbud och eventuellt köpa de böcker jag sett på bokia men som jag hoppades skulle vara billigare där. Jo, tjena. Katastrofalt dåligt utbud var vad jag hittade där. Knappt några böcker i hårdpärm(eftersom dom inte säljer såna i vanliga fall längre) och ett bord med pocket hullerombuller. Där fick man 4 men betalade för tre och efter mycket letande fick jag tag på fyra. Faktiskt fyra pocketar på engelska så på sätt och vis var det inte så dumt, men det var ingen ordning alls på dom. Jag menar, hur svårt hade det varit att lägga allt på engelska i ett och samma hörn?! Uppenbarligen är det jättesvårt...
Istället för att sedan gå tillbaka till bokia så gick jag hem och beställde de sista böckerna jag ville ha på nätet. Billigt och enkelt även om det inte är riktigt lika kul som att gå i affären och fysiskt kunna plocka ihop dom.

Hursomhelst, den totala skörden på de olika reorna blev 31 nya böcker. Alldeles för många, men färre än förra året. Tror jag...


Nu är jag trött som en gris och funderar på att dra igång nån film och sova ett tag på soffan. Hoppas på att sova bort magontet och att det inte alls är början på magsjuka. För jävlar i gatan, magsjuka skulle jag aldrig överleva. Så är det bara.

1 kommentar:

Maria. sa...

Jag tycker du ska strunta i att du lägger ut "alldeles för mycket" pengar på bokrean... Att läsa verkar vara ett stort intresse för dig... då får det också lov att kosta lite. :)