onsdag 20 februari 2008

jo...

Igår var första gången som jag var med om att få min biljett kontrollerad på bussen. Naturligtvis hade jag glömt ta kvittot för dom kronorna jag fick betala extra eftersom det inte fanns tillräckligt med pengar på kortet men det gick bra ändå;) Det jag oroade mig mest för var att samma gubbe skulle kolla om man använde säkerhetsbältet - för det gjorde ju inte jag. Hade verkligen inte haft råd med böter på 800kr för det. För jag är ju för "cool" för att ha bälte i buss. Vilket egentligen är helt sjukt för jag skulle aldrig komma på tanken att medvetet strunta i bälte i bil. Om jag inte åker taxi utomlands förstås*s* Nåväl, det där med bälte i buss är väl fortfarande relativt nytt så det är väl nåt man lär sig använda med tiden antar jag. Precis som man gjort i bilar.

Ska snart ut en sväng till torp för att försöka på tag på ett par jeans. Har ju som sagt bara ett enda fjuttigt par som går att få på för tillfället, och eftersom jag kommit av mig med mitt sundare leverne igen så... Ja. Har lite bonus på hm att handla upp så jag förlorar ju inget ekonomiskt på det idag. Men micke är iaf jättedum som inte kommer ta med mig till hm's fyndbutik i borås om det blir tillfälle nästa gång vi ses. Där hade jag ju kunnat ha trevligt. Men han är rädd att jag inte ska komma ut (i ett stycke) igen, så han vägrar. Fast egentligen är han bara livrädd för alla shoppinggalna kvinnor som vistas där. För man får visst ha kundvagnar där inne... Och ja, blotta tanken på att kunna fylla en hel kundvagn med kläder där gör mig också lite rädd. För mig själv. För det låter inte dumt alls. För hm's kläder duger ju gott åt nån som mig.

Inga kommentarer: