torsdag 21 februari 2008

Har idag, för första gången sen jag flyttade in 21/8, använt tvättstugan i huset. Eller ja, den ena. Hade turen att hitta en tid i den med två maskiner så jag har sparat in på spring upp och ner. Naturligtvis har jag tvättat under dom här exakt 6 månaderna, men då enbart kläder och ute hos mor och far. Så jag hade ett rejält lass med både handdukar och lakan. Ibland är det tur att man tycker om att handla...*s* Men jag proppade och fick allt tvättat på bara fyra tvättar. Det kanske iofs inverkat lite negativt på graden av renlighet men nu när jag äntligen vågat mig ner för första gången så lär det ju inte gå 6 månader till nästa tur.
Använde dessutom för första gången i mitt liv ett torkrum. Bara att hoppas att allt(två maskiner) hinner bli torrt på en dryg timme. Dom flesta stora handdukarna hamnade i torkumlaren så det borde gå tycker jag.

Kom dessutom ihåg att kolla i cykelrummet om min fina cykel stod kvar och det gjorde den! Funderar starkt på att försöka sälja den. Har använt den kanske 5 gånger sen jag köpte den för 3-4 år sen så det känns lite onödigt att bara ha den stående. Borde kunna få 3000kr för den iaf - och det hade verkligen varit välkommet på mitt bankkonto! Och så kan jag ta hit min gamla cykel och ha den ifall jag skulle få för mig att vilja cykla nån gång. Mm, får undersöka det där och kolla om pappa kanske kan tänka sig att vara den som står som säljare - så jag slipper alla telefonsamtal osv.

Inga kommentarer: