söndag 24 februari 2008

mätt & svett

Puh. Har precis lagat mat till föräldrarna. Gjorde superenkla kycklingwoken och det blev helt okej. Fast gud vad jag hatar att laga mat - och speciellt till andra! Jag blir fullständigt osäker och velig när jag vet att nån annan (än anna) ska äta det, så jag måste kolla recept tusen gånger, fråga mamma osv. Gah. Menmen, det blev som sagt ätbart. Nästa gång blir det kotletter och potatisgratäng, och antagligen lagat hemma hos mig. Så kan dom dricka vin och sova över och göra en helkväll i uddevalla. Ta en kvällspromenad och en öl på nån krog. Liksom leka lite turister, sådär. Eller bio, om vi skaffar öronproppar till far, för han tycker att hans öron känns för gamla för biografljud. Något jag mycket väl kan förstå. Ibland vill jag själv bara stoppa fingrarna i öronen för att det är för högt och för mycket.

Inga kommentarer: