måndag 19 maj 2008

för att det får mig att tycka bättre om mig själv

Jag har i år bestämt mig för att skänka pengar till röda korsets rädda mammorna-kampanj, istället för att köpa nåt och ge till mamma på mors dag. Hon säger ändå att hon inget vill ha, och på det här sättet så.. Ja, det känns bra att istället kunna hjälpa en annan mamma. En mamma som behöver dom där pengarna mer. Naturligtvis blir det en liten blomma till min mamma iaf, men själva huvudgrejen blir att försöka göra någon annans tillvaro lite mer dräglig. Och är inte det lite av en hyllning till ens egen mamma i sig, att det på något vis visar att hon lyckats med ens uppfostran? Jag ser det lite så, iaf. Har redan pratat med mamma och hon tyckte att det var helt okej.

Så varför inte göra detsamma, du också? Det behöver ju inte vara någon större summa. Vill du väldigt gärna ge din mamma en bukett blommor, varför inte beställa en på interflora och på det viset skänka 30kr till denna kampanj. Passa på att runda uppåt när du är ute och handlar. Alla bäckar små...

Inga kommentarer: