onsdag 7 maj 2008

zoomzoomzoom

Jösses, vad varmt det är idag. Hade tänkt att gå ner och lägga mig på stranden och sola och även försöka få årets första bad avklarat, men kom på andra tankar när vi körde över(men förhoppningsvis inte på) en huggorm på vägen på väg tillbaka från stan. Visst, stranden ligger ju åt andra hållet, men blotta åsynen av den där äckliga saken fick mig att vilja stanna inne resten av sommaren. Så jag har legat en stund på altanen i min bikiniöverdel, men som sagt, det är förjäkla varmt för att jag ska orka nån längre stund. Plus att det antagligen är klokt att börja lite varsamt. Med andra ord satsar jag på att ta premiärdoppet i helgen - om vi nu får fint väder här.

Fick äntligen lämnat in min älskade lilla dator idag. Flera veckor kommer det ta att få den kikad på och förhoppningsvis lagad. Tur jag kan vara här ute på orust och skylla det på det fina vädret snarare än att jag behöver datortillgång för att inte bli tokig;) Som om dom inte skulle veta sanningen ändå, liksom:D

Nej, nu ska jag väl förflytta mig till hammocken istället och halvsova bort resten av eftermiddagen. Den är väl ett alldeles underbart påfund?

3 kommentarer:

Maria. sa...

Hm, jag undrar: Hur kör man över utan att köra på?

Här i Skåne är "köra över" betydligt värre än att "köra på". "Köra över" betyder helt klart att man har haft ihjäl någon/något. Vet inte hur ni göteborgare ser på saken, dock.

Jenny sa...

Det blev lite svårt och fel med formuleringen där, den var helt enkelt tillräckligt kort för att få plats mellan hjulen. Så vi "åkte" över, men körde bredvid. Typ. Eller nåt.

Maria. sa...

Hehe, ja jag förstod ju såklart vad du menade :). Bara lite skämtiskämt.

Jag "körde över" en katt i förra veckan. Hick!