torsdag 1 maj 2008

planer

Puh, har precis kommit tillbaka efter en knapp 40-minuterspromenad i regnet. Den rundan är rätt dryg måste jag säga, går det inte uppåt så går det neråt. Verkligen inte många meter där det är helt platt. Fast det är ju å andra sidan rätt bra, för det borde väl ta mer att gå uppochnerigt i 40 minuter än bara helt plant? Så trots att det är en relativt kort promenad så känns det ganska lagom. Åtminstone än så länge. Drömmer dock om att få upp flåset såpass att jag orkar springa istället för att gå. Kanske skulle ta och sätta upp som mål att orka springa "runt" här innan sommaren är slut. Tror det kanske kan vara ett ganska realistiskt mål för en sån latmask som mig.

Och på tal om maskar, är inte det ungefär det äckligaste som finns? Det är mitt stora problem med promenader i/precis efter regn, mår riktigt jäkla illa varje gång jag ser en. Ugh. Kväljningar är inte många millimeter bort kan jag säga.

För övrigt verkar jag få sålt två av mina utlagda saker på tradera. Och jag har redan bestämt vad jag ska göra med pengarna;) Men det är inte så "farligt" som man kan tro, hundralapparna ska användas till att skaffa id-kort hos polisen och resterande kronor ska jag unna mig hämtmat från thai med. Ska bli så himla skönt att slippa ha med passet överallt! För det är ju inte riktigt lika smidigt som ett id-kort... Att det dessutom går att använda istället för pass i vissa länder gör det ju ännu bättre.

Inga kommentarer: