fredag 2 maj 2008

stor rädd för liten

Ewww.
Först såg jag en liten skogsmus vid trappen till altanen/bland stenarna. Tyckte den var rätt söt och sådär och tänkte inte mer på det. Senare såg jag två möss på samma ställe och tyckte att så trevligt det var att den första hade en kompis att leka med. När jag sen såg mus nummer tre så tyckte jag att det väl var att ta i lite i mesta laget, så när jag höll på att trampa på nummer fyra som befann sig längre ut på gräsmattan så kunde jag inte låta bli att kvida högt. Isch, bortbortbort! Visst har dom också rätt att leva, men måste dom vara just där? Kan dom inte hålla sig i skogen?! å jag tycker definitivt att det skulle sitta bra med lite råttgift just där så dom "lär" sig att inte hålla till där. Åh, det känns som att det kryper möss på mig nu...

2 kommentarer:

Ulle sa...

Berättadedudettaförmamma?Skullegissahonskullekommamedråttgiftetganskaomgåendeomduföreslogdet:-)Somdumärkerärvårdatormuppigen*asg*

Jenny sa...

Det var mamma som först såg en mus. Den försökte hon jaga bort, men det gick ju inte så bra;) Hon verkade inte alltför ivrig att ta fram råttgiftet... Får hoppas kopparödlorna käkar upp dom istället. Ehum. För en sån fanns visst i en gräshög...:/