tisdag 6 maj 2008

ögonmått

Sådärja, då var synundersökningen avklarad. Synen hade förändrats med ett steg på vänster öga och mellan ett och två steg på höger. Summan av kardemumman blev att ingen förändring kommer göras på glasen ännu. Hon anser inte att det är nödvändigt och låter mig bestämma hur jag vill göra. Och jag tänker ju med plånboken såklart;) Ska tillbaka på måndag för att lära mig det här med att använda linser. dock har jag tydligen en del torra fläckar på ögonen - plus att dom eventuellt är ganska kupade - så vi får väl se vad det blir av det hela. Hon tyckte nog nästan att jag skulle få ögondroppar oavsett om jag skaffar linser eller ej, men vi får väl se vad som sägs på måndag. Just efter att jag fått veta om dom torra fläckarna så kände jag ganska mycket att jag ville skita helt i linser. Why bother, liksom? Att jag dessutom är mer mottaglig för infekterion/inflammationer i ögonen pga mina mediciner var ju inte heller så värst upplyftande. Men som sagt, vi får se. O jag förstått det rätt så kommer det bara kosta mig 550kr för dagens synundersökning samt utprovning av linser, utbildning och linser för en månad, eventuella vätskor och återbesök så det känns ganska överkomligt. Speciellt om jag nu verkligen slipper skaffa nya glas.

Och ja, just i detta nu sitter jag vid min pajjiga dator hemma i stan och skriver. Solljuset är tillräckligt för att jag ska kunna läsa vad som står när bakgrunden är ljus. Visserligen får ju ögonen jobba en del, men det är väl bra att nån del av mig gör det*s*

Ska skutta ut i köket nu och steka bacon och ha på mackor till lunch. Yummmmm.... Passar bra för att pigga upp mig och samtidigt förkorta eländet på sikt. Jag borde verkligen börja röka också!

5 kommentarer:

Maria. sa...

Bacon?! Men, vad hände med Modifast? Själv håller jag fast. Vid min modifast. :)

filterpimp sa...

Jag blev inspirerad av dig nu och vill också pröva linser :) Vad har du för nån bra optiker förresten?

Jenny sa...

Fast jag har nog kommit fram till att strunta i linser... Dumt att ge sig på en extra utgift när man är så fattig som jag är;) Jag springer hos contacta, tycker dom är trevliga och bra där.

filterpimp sa...

En sparsam jen, kan detta stämma ;) Jomen de är nog smart att inte slösa så mycket om man kanske inte precis vältrar i pengar. Är lite fundersam på hur linser funkar med mina torra ögon, så jag vill nog pröva nånstans en månad eller så om de var billigt där att göra de. De vore väldigt skönt att slippa se dom där bågarna hela tiden i kanten på allt man ser. Känner mig så instängd i glasögon.

Maria. sa...

Linser är fantastiskt. Man kan inte leva utan.

Beställ på Lensway eller nåt sånt så kommer ni undan med ca 500 kronor per halvår.