måndag 23 april 2007

picture theme to jaws playing in background

Jag är trött och hungrig. Och lite stolt över mig själv. Det såg länge ut som att jag inte skulle orka mig utanför dörren - än mindre gå ända till affären och tillbaka - men det gick visst till slut ändå. Lite respekt har jag visst för mitt mående, åtminstone såpass att jag ser till att äta "riktig" mat de flesta dagar. Hade jag inte orkat mig ut idag hade det fått räcka med rostat bröd med apelsinmarmelad på. Den utan skalbitar såklart. Jag undrar jag om jag är den enda 25-åring som köper knattefnattetjattemarmelad...

Kan jag bara få tummen ur och köpa mig en glasburk med tätslutande lock så ska jag hälla över min nya pasta där och sen har jag äntligen en matreserv för lata dagar i skåpet igen.

Min belöning till mig själv idag, förutom en chokladkaka, var att jag köpte vita tekakor. Från blomqvist. Dom tekakorna riktigt skriker sommar på orust. Och jag har faktiskt tröttnat på nyttiga, mörka, fiberrika brödsorter. Sanningen är att bara lukten får mig att vilja spy. Så jag kör tekakor med rostbiff tills dom får mig att känna detsamma.

Nej, nu ska jag dra igång med maten till tonerna av 30 seconds to mars och förbanna micke för att han inte visar sig online på msn. Men vem vet, biljettstrulet kanske har lösts så att han fått lämnat landet? Ja, det vore nog det bästa för honom - för en besviken jen är inte att leka med. No siree bob.

Inga kommentarer: