onsdag 9 maj 2007

meningslösheter

Skulle till Krogen och äta med mor ikväll men dom hade naturligtvis kvällsstängt just ikväll. Så vi gick en runda och kika på andra ställen och hade väl så gott som bestämt oss för att harrys fick duga när jag kom på den briljanta idén att det ju ligger en restaurang lite längre ner på kungsgatan. Så vi bestämde oss för det istället. Biiig mistake, huuuuuuge mistake. Kass service, äcklig mat och jag tror det sprang tio människor ut och in ur köket medan vi var där. Såna som inte hade ett skit att göra därinne. Det kändes inte helt fräsch faktiskt. Så vi lämnade mer än hälften av maten och jag gick på mcdonalds istället och mamma åkte hem.

Innan vi åt så råkade mamma få syn på att euro skor(?) hade superutförsäljning så vi gick in där en sväng - och jag kom ut 600kr fattigare. Först fick jag syn på ett par vita blend som jag bara var tvungen att ha, men dom fanns såklart inte i 36 och hur gärna jag än ville så kunde jag inte med att köpa för stora skor. Crazy, no? Så det blev ett par varv till tills jag snubblade över ett par beige-blåa sneakers istället. Och på väg till kassan skrek ett par naturvita hightop con's på mig så högt att jag bara var tvungen att köpa dom. Jag menar, dom stod helt för sig själva, kostade bara 400kr och var precis min storlek - då kan man inte låta bli att köpa trots att man inte har pengar egentligen. Det var ödet, dammit. Dessutom var dom gröna på insidan så jag kommer vara hur snygg som helst i sommar när jag glider omkring med dom nedvikta. Jäää. Och ja, jag skrev nervikta först men tyckte att det nog blev lite för många fel på en gång så jag ändrade. Eller om det inte var tillräckligt med fel kanske. Ifall nån undrade.

Nåväl, nu kan jag äntligen pensionera mina gamla adidas som blivit gula över tårna och ha dom som reservskor ute på orust. Ännu mer jäää. Fast jag vill fortfarande ha ett nytt par sneakers i vitt så det ska jag kika efter på jersey hade jag tänkt. Om nu den billiga skoaffären finns kvar där.

Inga kommentarer: