tisdag 22 maj 2007

som en groda

Jag översätter ordet "försöka" med ordet "ska". Med något definitivt, när sanningen är den att inget kommer ske. När sanningen är den att jag inte har råd att hoppas det minsta - men inte är byggd för att kunna låta bli. Ge mig en millimeter och jag förutsätter att du snart kommer ge mig en hel mil. Allt. Jag har inte råd att hoppas, men skulle inte kunna leva utan. Hopp. Det är allt jag har. Det är vad som får mig att stiga upp ur sängen just nu.

Hopp.

Krossar du mig igen vet jag inte om jag kommer kunna ställa mig upp en gång till.

Att behöva vänta utan att veta är nästintill olidligt, men så länge jag väntar finns det hopp. Jag lever på hoppet.

Snälla, krossa mig inte. Du vet att vi klarar av det här, båda två. Låt oss ta vara på det som finns - och vet att det är tillräckligt för mig.

Inga kommentarer: