torsdag 12 juni 2008

...

Sitter hemma i lägenheten i stan och brottet står och skvalar på teven i bakgrunden. Mamma är väldigt förtjust i den serien och jag fick lova dyrt och heligt att spela in dom två sista avsnitten nu när dom är ute och reser. Och det var med nöd och näppe som jag lyckades hålla det löftet idag. Fick trixa rejält innan jag lyckades klura ut hur jag skulle få ihop det med kanalar, digitalbox och video. (Nej, jag är uppenbarligen inte världens mest tekniskt begåvade.) Att jag dessutom skulle på bio kl 18(trodde jag - 18.30 i verkligheten) gjorde så jag blev lite stressad och var inställd på att få försöka komma ihåg att spela in reprisen istället. Trodde inte filmen skulle vara slut så tidigt som den var nämligen. Menmen, denna veckan är avklarad. Hoppas på att mor, genom far, ska påminna mig nästa vecka igen.

Har även passat på att käka pizza idag. Det är iaf två månader sen senast. Och det blir första natten på en månad som jag tillbringar i min egen säng. Åker antagligen tillbaka till orust redan imorn, för där är mycket skönare att vara. Kommer dessutom vara folk i ena huset bredvid så då kanske jag vågar somna innan det blivit ljust på morgonen;)

Annars har jag mest bara ont i magen just nu. Och senare ikväll ska jag ha svenska jordgubbarpremiär. Och kanske svära lite över det faktum att det lär dröja ett halvår innan jag får tag på nån valp - minst.

Inga kommentarer: