tisdag 3 juni 2008

snabba svängar

Äsch. Nu är jag inte längre så orolig över att klara av en liten hane. Finns två blandisar kvar och vi är tre som är intresserade, så vi får väl se om det blir nån hund nu. Åker ner på lördag och kollar, om inte båda är tingade redan. Eventuellt finns det en lite äldre valp i vänersborg till salu, men den annonsen har varit ute väldigt länge så antagligen har den redan fått ett nytt hem. Vad gäller tiken i linköping så har jag mer eller mindre kommit fram till att det är alldeles för mycket pengar. Mer än 10000, som valpen i vänersborg kostar, har jag inte råd med just nu om jag ska klara alla andra utgifter runt omkring ett valpköp. Fast jag skulle ju väldigt gärna vilja ha en liten Midori... Men som sagt, det är bara att spara pengar och sätta upp mig på väntelistor hos vettiga kennlar. Åtminstone en kommer ha leveransklara valpar i jan/feb. Visserligen drygt att skaffa valp på vintern, speciellt om det är en massa snö, men det får väl gå ändå isf.

Inga kommentarer: