måndag 16 juni 2008

kortågott

Jag är ganska säker på att jag funnit min midori. Seriöst, hon var ju så söt och go att det borde vara snudd på olagligt. Ska fundera och ge ett definitivt besked imorgon, men det lutar åt ett rungande ja. Mot slutet av visiten kröp hon upp i knät på mig och la sig tillrätta. Åhh, typ. Ja, alla fyra cotarna var hur goa som helst. Fast jag har lite röda märken på mina fingrar på vänsterhanden efter att fyramånadersvalpen timmie(?) fått för sig att det var trevligt att bita folk;) Nejdå, det var inte så farligt. Han håller på att byta tänder och då vill man ju gärna ha nåt att bita i.

Det sägs att coton de tulear är en ras som inte fäller så mycket, men efter en dryg timme på golvet med än den ena än den andra vovven i knät så var mina jeans nästan mer vita än blå;)

Det var ett riktigt trevligt besök, men om inte syster varit med så hade det nog blivit väldigt tyst och jobbigt. Jag lät henne sköta det mesta snacket, för själv har jag ingen som helst aning om vad man bör fråga om. Att jag är socialt inkompetent råder det inga tvivel om alls.

1 kommentar:

Maria. sa...

Spännande!! Klart du ska ta vovven!