måndag 28 april 2008

inte klokt

Alltså, jag är verkligen helt väck idag. När pappa skjutsade hem mig så undrade jag varför han svängde av så tidigt som han gjorde från göteborgsvägen, för jag var helt inne på att jag fortfarande bodde kvar i min gamla lägenhet. Sen nu på apoteket så skulle jag fylla i en sån där ansökan om ett sånt där pluskort, och tro fan om jag inte skrev fel adress! Gatan blev rätt, men siffrorna... Jösses, första gången blev alla siffror och bokstaven fel, andra gången blev bara bokstaven fel och på tredje försöket fick jag äntligen allt rätt. Herregud, vad är det för fel på mig?! Det är ju faktiskt hela åtta månader sen jag flyttade!
Men det är samma sak när jag t ex är på vårdcentralen. Då brukar dom alltid fråga om adressen dom har i systemet är rätt, och varenda jävla gång säger jag att nej, ni har fel adress - bara för att i nästa stund inse att det är jag som är alldeles vilse i pannkakan och inte har nån som helst jävla koll. Det är inte bara pinsamt utan riktigt jobbigt.

Det känns som att det är nåt fel på min hjärna idag, den är inte alls som vanligt. Det i kombination med att jag på senare tid haft en yrsel som känns annorlunda mot den jag brukar ha gör mig lite orolig. Ja, man är ju inte hypokondriker för intet. Hoppas verkligen doktorn tycker att det är dags att jag kommer in och tar ett blodprov snart och ser om det hänt nåt på b12-fronten. Tycker att det burrar och domnar och somnar lite här och var i extremiteterna(nej jag vet, man ska inte använda sig av fina ord man inte behärskar i uttal/stavning - men jag gör det ändå;) och det är ju lite läskigt. Fast det kan ju också bero på att blodet inte åker runt riktigt så snabbt och kraftfullt som det borde...

Inga kommentarer: