fredag 25 april 2008

Jao

Ni får ursäkta alla stavfel och liknande i nedanstående inlägg. Orkar inte läsa igenom rätta till alla fel, så det får vara.

Annars har det inte hänt mycket under de dryga två veckor som gått sedan jag kom hem. Har i syfte att minska på soleksemen denna sommar införskaffat betakarotentabletter som jag hoppas ska kunna göra lite skillnad, samt lotion med solskyddsfaktor 30. Så trots att jag varit ute mellan 1,5-4 timmar dessa soliga dagar här hemma så har jag inte fått så värst mycket färg. Å andra sidan har jag nog inte fått några nya soleksem heller, så so far so good. Hoppas att det ska räcka så här för att slippa det vidriga kliandet. I annat fall får jag nog besöka en hudläkare inför nästa sommar för att se om det finns några tabletter jag kan få eller om det kanske till och med behövs ljusterapi för att härda huden. Jag får nämligen även lite eksem i ansiktet och det ska tydligen vara ganska sällsynt, eftersom det är den kroppsdelen som utsätts för solstrålar året runt. Men som sagt, jag försöker med det här och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer: