måndag 28 april 2008

panic, panic...

Sådärja, nu är sjukskrivningen förlängd två månader, recept skickat till apoteket och nån gång i maj kan jag gå till vårdcentralen och ta ett nytt blodprov för att se hur det gått med b12-frossan. Nu är det bara att på allvar börja fasa för att brevet från psyk ska dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst. Får verkligen ångest av tanken på att behöva gå dit. Att ta tag i mig själv. Kämpa. Anses må bättre än jag egentligen gör och kastas ut i kylan igen.

2 kommentarer:

Maria. sa...

Vad vill du helst; knapra symtomdämpande piller resten av livet eller ta tag i de verkliga orsakerna och på sikt kanske bli... frisk?

Att förväntas gå till terapeut när man har varit sjukskriven i flera år är ett ganska lindrigt "straff" tycker jag för övrigt...

Jag förstår mig inte på dig och du gör mig riktigt förbannad ibland, men jag gillar verkligen att läsa din blogg ändå. :)

Maria. sa...

Jenny förlåt... Jag såg "Outsiders" igår som bland annat handlade om människor med social fobi. Då tänkte jag på dig. Du måste ha det jättejobbigt. Förlåt att jag har så dumma kommentarer...

Jag gillar att titta in här varje dag och läsa. :)