tisdag 29 april 2008

oops

Satan i min gata, mycket varmare än så här behöver det faktiskt inte vara tycker jag. Har rantat på stan i ett par timmar och är alldeles genomvarm nu. Skulle egentligen bara sätta in mina efterlängtade pengar på banken, hämta läkarintyg, gå till apoteket och eventuellt köpa lite mat. Jo, tjena. Det började bra med vårdcentralen och banken, men sen spårade det ur totalt. Kikade i skoaffärer efter enkla sommarskor som man bara stoppar fötterna i, typ ballerina, men hittade inga som lockade. Eller jo, hittade ett par lite stadigare skor på ett ställe men lät bli att köpa. Får tänka efter lite på vad jag verkligen vill ha och behöver. Såg för övrigt i söndags ett par skitsnygga beiga skechers som jag är supersugen på - men så kostar dom 600kr också. Lite väl saftigt för min ekonomi. Men tillbaka till idag, efter skoletande hamnade jag på åhléns och eftersom dom hade klubbdagar nu så passade jag på att köpa lite saker jag funderat på men som egentligen inte är nödvändiga, och vips var jag 470 kr fattigare. Inte riktigt vad jag tänkt mig kanske... Efter det passade jag på att boka tid för synundersökning. Har inte vart iväg sen november 2004 så det var ju kanske lite på tiden. Fick sedan ett sånt där ryck och bestämde mig för att kolla om salongen där jag brukar klippa mig hade nån ledig tid i eftermiddag. Jomenvisst, det fanns en direkt så det var bara att sätta sig ner i stolen. Där gick det 345 kr... Dock var det nio månader sen sist så det behövdes ju verkligen. Fast det var ändå inte så farligt ställt med håret ändå. Är en himla tur att jag aldrig orkar bry mig om att göra nåt mer håret mer än att sätta upp det med en klämma eller tofs så det inte slits lika mycket;)

Hursomhelst, räknade ut att jag igår och idag sammanlagt gjort av med 1500kr ungefär. Fan i hela helvetet så illa det är! Men å andra sidan har jag modifast så jag klarar mig ett tag...

Inga kommentarer: