lördag 26 april 2008

lätt som en plätt?

Har små funderingar på att ge min viktminskning en kickstart genom att testa "modifastmetoden". Visserligen lär det ju bli dyrt som satan med tanke på min inte alltför lysande ekonomiska situation, men ändå. Så underbart att slippa laga krånglig mat varje dag. Under tiden ska jag söka efter "rätta" recept med ljus och lykta så att jag inte går upp allting efteråt igen. Naturligtvis blir det dagliga promenader och försök att bygga upp konditionen så jag kan börja springa, utöver bättre kost. Sen är jag lite nyfiken på det här med vibrationsträning. Är det nån som läser som har provat det? Är det så bra som det påstås? För det låter ju verkligen för bra för att vara sant. Och att bara behöva hålla på i en kvart låter väldigt lockande för min del eftersom jag ju hatar motion nuförtiden;) Men ja, det gäller ju att hitta ett ställe att göra det på där man slipper vara mitt bland folk. Vet att det finns på westcoast, men dit lär jag ju inte gå. Det skulle ju isåfall vara om jag blev autogiromedlem och på så vis fick tillgång till lokalerna dygnet runt. Tvivlar på att det är så värst mycket folk där mitt i natten till exempel;)

5 kommentarer:

Maria. sa...

Hö! Modifast är ju det jag skrev om i min blogg häromdagen. Fast jag nämnde nog det inte vid namn.

Hm, men det finns nog inget som heter "Modifastmetoden". Modifast är väl som vilket annat LCD-pulver som helst (Nutrilett, Naturdiet etc)?

Smakar hur som helst mums! Jag har bara testat vaniljsmaken iofs men det är mums!

Jenny sa...

Joho, det finns det visst. Står om det på deras hemsida;)

filterpimp sa...

Vibrationsträning är något som finns hos min sjukgymnast! Där kan man träna även om man inte är sjuk som mig. Som ett billigt alternativ, man får som en personlig tränare som dessutom är sjukgymnast. Jag gör en del övningar på vibrationsplatta också, men inte så mycket som man kan göra. Men hursomhelst, jag har gått ned 8kg nu på ett par månader, plus alla feta muskler man fått då också förståss ;) Men allvarligt, det är nog väldans bra!

Maria. sa...

Att kalla det "metod" är ju bara ett PR-trick. Modifast, Nutrilett, Naturdiet. Shit the same. LCD som LCD.

Maria. sa...

Du förresten! Du skrev att det skulle bli dyrt... men jag tror inte att jag betalade mer än 130 för mina 8 påsar. Om du ersätter endast 1 eller 2 av dagens måltider så blir det en ganska billig kur... Hur som helst, 130 kronor utslaget på två dagar är billig föda. Bara jämför med vad det kostar att äta pizza eller annat sånt som jag vet att du är svag för.

:)

Zoloft hälsar och tackar för komplimangen!