tisdag 16 september 2008

men så svara då!

Har redan planerat vad jag ska använda pengarna till. För wii'et alltså. Hårklippning och en skinnjacka. Skulle helst av allt i hela världen vilja ha en vinröd skinnkappa, men vi får väl se vad jag kan hitta i den prisklassen. Ska kika på gekås när vi ska dit nästa vecka och förhoppningsvis hittar jag nånting där, för deras skinngrejer brukar ju vara helt lagom dyra. Tveksamt om dom har vinröda jackor dock, men vi får se. Med lite tur har jag råd att köpa ett par skor på skoboo också. Inte för att jag kanske behöver, men för att jag kan och vill ha. Skulle gärna vilja hitta ett par snygga stövlar t ex. Har ett par som jag fått från anna, men eftersom jag är så tjock om benen så får jag nog inte upp dragkedjan helt längre. Och även om jag skulle få det så väller det ju ut en massa ben(eller ja, fett då) över skaftet och det är ju inte så jättesnyggt. Faktiskt.

Köpte två trisslotter när jag var i affären. Ja, för jag tyckte jag var så duktig som nästan inte köpte nåt onödigt alls så jag ville belöna mig själv lite;) Förväntar mig inte att vinna nånting, men det är ju kul med lite spänning i vardagen ändå. För jag känner som farmor, varför bli arg och besviken över att inget vinna - är inte spänningen vinst nog?! Senast jag var där och hälsade på så löste vi in vinsten från pappas senaste besök plus köpte ett par lotter till(totalt 10 lotter tror jag) och om jag inte minns helt fel så vann vi hela 25 kr då. Inte en endaste sur min, förutom det obligatoriska leende asch'et från farmor, för vi hade trevligt medan vi skrapade. Så nu ska jag skrapa mina lotter och sen ställa mig och skala potatis, för ja, det blir klyftpotatis och kotletter idag. Yay vad jag är duktig. Fast helst av allt skulle jag fortfarande bara vilja ha pasta...

Inga kommentarer: