onsdag 10 september 2008

riktigt illa

Jävlar, vad dåligt jag har mått sen i eftermiddags. Yr som satan och illamående till tusen. Var till och med yr i sömnen. Har precis varit iväg och köpt ingefäratabletter för att se om det kan hjälpa mot illamåendet. Köpte ju tuggummin häromdagen men eftersom jag idag tagit sobril tidigare och redan är tillräckligt trött utan att behöva spä på det så provar jag tabletter nu istället. Jag börjar verkligen inse värdet med långsam nedtrappning...
Var ju hos läkaren i morse (idag fick jag hela 10 minuter för mina 300kr) men sa inget direkt om mina besvär, för trots att det var rätt jäkligt ven igår så hoppades jag att det bara skulle vara en engångsföreteelse. Nu ångrar jag mig som fan. Blir det så här imorn också får jag nog ringa till psyk och säga att jag nog måste äta en halv tablett ett tag för att överleva. För det här är verkligen inte roligt nånstans. Eller så tar jag en halv tablett redan idag. Det är för mig just nu ett större mirakel att jag stod ut med det myckna illamåendet våren/sommaren 2006 utan att ta livet av mig.

Sprang inom affären också och köpte lite frukt och annat. Det bruakr funka rätt okej att äta näär jag mår illa. Nåt annat som brukar kunna gå väldigt bra är faktiskt godis. Visst är det lite knepigt? Speciellt bra funkar såna där små knattefnattetjatte-godisar i grönt gulr och rött. Fast det är ju klart, det är ju fruktsmak på dom så... Några sådana fanns dock inte på jacob's så jag fick nöja mig med en påse ahlgrens bilar istället.

Nejfan, jag åfr nog ringa och rådfråga mor om hur jag ska göra, ifall jag ska äta halva tabletter ett tag eller inte. För jag står inte ut.

Inga kommentarer: