tisdag 16 september 2008

up, up and away

Sådärja, nu har jag äntligen skaffat abonnemang hos comhem för telefoni. Sparar på det viset minst 66kr per månad - räknas det fortfarande som combo eftersom jag har tv och bredband därigenom redan så blir ju besparingen betydligt större än så. Yay. Har eventuellt dessutom redan fått sålt mitt wii. Han bjöd visserligen bara 2200kr men det får duga. Förhoppningsvis vill han fortfarande ha det -trots att han hörde av sig redan imorse och det tog mig tills för en timme sen att acceptera hans bud(det tog emot rejält). Då bör han komma upp och hämta det idag eller allra senast imorn och jag får förhoppningsvis pengarna i handen. Yay. Har haft ett par andra som varit intresserade, konstigt nog så verkar det vara praxis att försöka pruta ner priset på saker på blocket;) Dom ville bara ge 2000kr och det är verkligen för lite. Visst, jag har bara lagt ut 549kr för hela grejen, men vill ju gärna få lite mer än så eftersom allt är helt oanvänt. Nåväl, vi får väl se hur det går.

Var nere i källaren och kollade så min cykel fanns kvar också. Kände en överväldigande kärlek för den när jag såg den(vilket tog en liten stund för nån hade flyttat på den) och egentligen så skulle jag vilja ha kvar den, men eftersom jag aldrig använder den och jag behöver pengarna så är det bäst så här. Men åh, det svider. För den är verkligen skitsnygg! Grön och svart och skinande ny. Kommer inte sälja den för under 5000kr iaf, det kan jag säga. Inte som det känns nu iaf.

Nej, jag ska väl försöka ta mig i kragen och gå och handla nu. Har inte börjat städa än men kom på att jag har hela fredag på mig också så jag skjuter på det tills imorn. Jag, prokrastinera? Nejnejnej, jag skulle väl aldrig:D Kör iaf en omgång i diskmaskinen med sånt som jag tidigare bara halvhjärtat orkat diska för hand och som därför stått framme och skräpat. Kommer dessutom gå ett varv i lägenheten med en soppåse i hand och slänga godispapper och annat som jag inte riktigt orkat ta med ända till köket och slängt där. Mm, det är farligt att ha ett vardagsrumsbord med en massa fack under själva bordet där man kan gömma sånt...

Och där svarade jag äntligen när gubben från vetlanda ringde. Det visade sig att han hade fel nummer;)

2 kommentarer:

Ulle sa...

Angående klippning på inlägget igår. Jag tycker klippa :-) Tyckte du passade bra i det!

Jenny sa...

Ja, jag tycker jag oxå det - och får jag nu in pengar så har jag råd att gå och göra det också!:D